maanantai 4. helmikuuta 2013

Kahvila työskentelyn helmiä

Oon tällä hetkellä työharjottelussa kahvilassa. T ykkään työstä tosi paljon ja meil on töis tosi mukavaa, mutta välillä on niitä hetkiä ku vois mielummi tehä ihan jotai muuta. Täs ehkä ärsyttävintä juttuu töis:

1. Asiakas jättää purkan kahvikuppiin/ lautaselle
- Juu ei yhtään oo oksettavaa kaivelle purkkaa jostain kupin pohjalta roskiin kun ei huvita tiskikonetta tukkia. Purkan ois voinu käärii vaikka paperiin..

2. Tai kun tungetaan servetti kahvikuppiin
- No senkin mä joudun kaivamaan sieltä! Kuppeja on myös vähän hankala pinota tarjottimelle kun ne ei mene päällekkäin, kiitos paperien.

3. Turha edes yrittää tilata jotain mitä listalla ei ole.
- Ei ole jääteetä, eikä ole sienipiirakkaa. Ai ennen on ollu? No eipä näy listassa enää!

4. Valitettavasti mulla ei oo neljää kättä
- Ja sen vuoks voin palvella vaan yhtä asiakasta kerrallaan. Ei auta vaikka kuinka huokailis ja yrittäs huudella väliin.

5. Ne pikkulapset voi joissain tilanteissa jättää kotiin! 
- No onhan ne tosi sulosia ku ne kaataa koristeet pöydillä ja sorkkii kakkuja tiskillä!

6. Ennen kuin astuu kahvilaan voi tsekata aukioloajat.
- Juu kiva kun tulitte 5 vaille ennen sulkemista ja istutte puolituntia vielä sulkemisen jälkeen. Kiva päästä ajoissa kotiin.

+1 Jutteleminen on mukavaa
- Mut mä en oo mikään kahvilan rakennuksen historioitsija ja juttelen mielummin säästä.


Siinä tän päivän ärsytyksiä. Onneks mä aina vaan hymyilen kauniisti ja koitan saaha asiakkaat tyytyväisiks. Välillä se vaa tuntuu aika vaikealta. :)





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti